اعضای جدید هیات مدیره دومین دوره  انجمن علمی کاردرمانی

اعضای جدید هیات مدیره دومین دوره  انجمن علمی کاردرمانی در انتخابات روز 29 آذر همزمان با برپایی شانزدهمین همایش کاردرمانی ایران توسط کاردرمانگران کشور  انتخاب گردیدند این اعضا عبارتند از: ملاحت اکبرفهیمی، لیلا انگوتی، مهدی علیزاده، نسرین نجفی، امیر حسن کهن، مسعود غریب، رضا ایازی.

همچنین سروش لهراسبی و آیدا راوریان به عنوان اعضای علی البدل هیات مدیره و امیر رحمانی رسا به عنوان بازرس انجمن انتخاب گردیدند. اعضای هیات مدیره روز یکشنبه 6 آذرماه سال 90 اولین جلسه انجمن را تشکیل دادند. دستور این جلسه  ارائه گزارشی اجمالی  از عملکرد و کارهای در دست اقدام دوره قبلی انجمن بود که توسط لیلا انگوتی بیان گردید.

 همچنین در این جلسه اعضای هیات مدیره  از بین خود رییس، دبیر و خزانه دار را انتخاب نمودند و بر این اساس مهدی علیزاده به عنوان رییس، لیلا انگوتی به عنوان دبیر و مسعود غریب به عنوان خزانه دار تعیین شدند.

هیات مدیره پیگیری جدی تدوین شناسه خدمات کاردرمانی را که از دوره قبلی انجمن شروع و در حال انجام بود، در دستور کار اصلی خود قرار دادند.

What is Occupational Therapy

What is Occupational Therapy

Occupational therapy is a profession concerned with promoting health and well being through occupation. The primary goal of occupational therapy is to enable people to participate in the activities of everyday life. Occupational therapists achieve this outcome by enabling people to do things that will enhance their ability to participate or by modifying the environment to better support participation.

Occupational therapists have a broad education that equips them with skills and knowledge to work collaboratively with individuals or groups of people who have an impairment of body structure or function due to a health condition, and who experience barriers to participation. Occupational therapists believe that participation can be supported or restricted by physical, social, attitudinal and legislative environments. Therefore, occupational therapy practice may be directed to changing aspects of the environment to enhance participation.

Occupational therapy is practised in a wide range of settings, including hospitals, health centres, homes, workplaces, schools, reform institutions and housing for seniors. Clients are actively involved in the therapeutic process, and outcomes of occupational therapy are diverse, client-driven and measured in terms of participation or satisfaction derived from participation.


WHERE DO OCCUPATIONAL THERAPISTS WORK

Occupational therapists work with all age groups and in a wide range of physical and psychosocial areas.

Places of employment may include hospitals, clinics, day and rehabilitation centres, home care programmes, special schools, industry and private enterprise.

Many occupational therapists work in private practice and as educators and consultants.


HOW DO OCCUPATIONAL THERAPISTS WORK

Assessment

The occupational therapy process is based on initial and repeated assessments. The occupational therapist together with the person seeking help will focus on individual and environmental abilities and problems related to activities in the person�s daily life.

Assessment includes the use of standardised procedures, interviews, observations in a variety of settings and consultation with significant people in the person�s life.

Planning

The results of the assessment are the basis of the plan which includes short and long-term aims of treatment. The plan should be relevant to the person�s development stage, habits, roles, life-style preferences and the environment.

Intervention

Intervention focuses on programs that are person oriented and environmental. These are designed to facilitate performance of everyday tasks and adaptation of settings in which the person works, lives and socialises. Examples include teaching new techniques and providing equipment which facilitate independence in personal care, reducing environmental barriers and providing resources to lessen stress.

Cooperation

Occupational therapists recognise the importance of teamwork. Cooperation and coordination with other professionals, families, caregivers and volunteers are important in the realisation of the holistic approach.

عضو شوید 5000 تومان جایزه نقدی بگیرید

در این سایت عضو شوید و ۵۰۰۰ تومان جایزه نقدی بگیرید و از امکانات آن لذت ببرید

برای عضویت اینجا را کلیک کنید

دعوت به همکاری

سلام

خوشحال میشوم به وبلاگ جدیدی که در آن فعالیت میکنم سری بزنید

اگر مایل به تبادل لینک با وبلاگ جدیدم هستید خبرم کنید

                      گروه تحقیق دانشگاه علوم پزشکی ایران

بای بای ما رفتیم!!

رفتم که رفتم!

رشته کاردرمانیدانشگاه علوم پزشکی ایران(شهر تهران) قبول شدم

والسلام

اطلس کامل بدن انسان

اگر علاقه مند هستید یک اطلس کامل از بدن انسان را ببینید اینجا را کلیک کنید.

خدمات فراکاو

خدمات فراکاو بدون نیاز به کارت

خانواده ای که بر روی چهار دست و پا راه می روند!!

Five siblings from Turkey who walk on all fours could provide science with an insight into human evolution, researchers have said


The four sisters and one brother could yield clues to why our ancestors made the transition from four-legged to two-legged animals, says a UK expert.

But Professor Nicholas Humphrey rejects the idea that there is a "gene" for ipedalism, or upright walking

A BBC documentary about the family will be shown on Friday 17 March.

Professor Humphrey, from the London School of Economics (LSE), says that our own species' transition to walking on two feet must have been a more complex process that involved many changes to the skeleton and to the human genetic make-up.

However, a German group says a genetic abnormality does seem to be involved in the siblings' gait.











منبع:اینجا

ادامه نوشته

سهمیه

آورده اند که روزی شیخ ما-قَدَسَ اللهُ روحَهُ العَزیز- کنکور بداد پس از چندی یکی از مریدان بدو گفت:یا شیخ امیدی به پزشکی هست در این احوال پزشکی ازاز پای چرمین به پای(بچه سوسول) که با سهمیه شهید پزشک شده بود بگفت آرزو بر شیخ ما عیب نیست و از ته دل خنده ای کرد مریدان به اضطراب آمدند و گفتند یا شیخ سرایش باز کنیم (خانه اش ویران کنیم)خواستند که حرکتی بکنند شیخ ما گفت آرام گیرید اگر ما هم سهمیه می داشتیم به دانشگاه می رفتیم از پی آن حادثه شیخ عزم به ترک دانشگاه گرفت و به سربازی برفت جمله وقت او را تصدیق بکردند و عدهای بسیار بگریستند و نعره زدند.
نقل از اسرار التوحید فی مقامات شیخ ابو سعید با اندکی بسیار تلخیص

نتیجه : حتی اگر شیخ ابو سعید باشیم به غیر از سهمیه هیچ چیز دیگری در کنکور به کمکمان نمی آید به جز و سعی و تلاش.  

 توضیح بیشتر اینجا را کلیک کنید!!

کنکور هم گذشت...

فکر می کنی اگر از یک دانش آموزپشت کنکوری بخواهید 5دقیقه براتون صحبت کنه اون چی می گه؟؟....

برای ساخت یک پروتیین مخصوص نیاز به آمینو اسید های مخصوصی داری مانند متیونین که درآغاز زنجیره

واج،تکواژ،واژهوگروهها همگی با هم تشکیل جملات را می دهند که همان طور که در مبحث استوکیومتری

درباره ی آن بحث شد از تشکیل این مواد مقداری انرژی آزاد می شود که آغازگر واکنشی زنجیری است که در فیزیک اتمی انشتین و رادرفورد و خواجه حافظ شیرازی میگویند هرچه فلزی در جذول بالاتر باشد تمایل به اکسایش آن بیشتر است وبا اکسایش هرNADH یک چرخه دیگر آغاز و فعل را اگر ماضی بود بروزن فُعِلَ می نویسیم بعد از گرفتن مشتق دوم ریشه های آن راپیدا وپس از تعیین آللهای مشترک به ازای تعداد ذارات آلفا وبتا آزاد شده نوع کانیها را تشخیص داده و....!!

بعد از خداحافظی استاد حالا نوبت من است

بعد از خداحافظی استاد حالا نوبت من است که خدا حافظی کنم بر می گردم ولی کی معلوم نیست
شاید پس از کنکور ۸۶

                                       خداحافظ

خداحافظ                                                                                                   ۸۹۰۹

یک پیشنهاد

نخستین اطلس خون شناسی فارسی / انگلیسی

 پيشنهاد ميکنيم به این وبلاگ حتما سر بزنید بسيار مفید است.

کاری مفید از آقای مهدی خواجه

تقدیم به کنکوریها


دیری نمی گذرد که همه چیز بهتر می شود....

فراموش مکن

تا باران نباشد رنگین کمان نیست

تا تلخی نباشد شیرینی نیست

و گاه همین دشواریهاست که از ما انسانی نیرو مند تر وشایسته تر می سازد.

تست هوش

این پست مطلبم را به پیروی از شیوه داستان نویسی استاد بزرگم آقای حجازی نوشته ام اگر چه ممکنه بی ربط باشه ولی به نظر خودم برای شروع خوب باشه

سوأل اول :
 فرض کنید در یک مسابقه دوی سرعت شرکت کرده اید. شما از نفر دوم سبقت می گیرید حالا نفر چندم هستید؟
 
 پاسخ:
 اگر پاسخ دادید که نفر اول هستید، کاملاً در اشتباه هستید! اگر شما از نفر دوم سبقت بگیرید، جای او را می گیرید و نفر دوم خواهید بود.
 سعی کن تو سوأل دوم گند نزنید
 برای پاسخ به سوأل دوم، باید زمان کمتری را نسبت به سوأل اول فکر کنی
 
 سوأل دوم:
 اگر شما توی همون مسابقه از نفر آخر سبقت بگیرید، نفر چندم خواهید شد؟
 
 پاسخ:
 اگر جواب شما این باشه که شما یکی مانده به آخر هستید، باز هم در اشتباهید. بگید ببینم شما چه طور می تونید از نفر آخر سبقت بگیرید؟ (اگر شما از نفر آخر عقب تر باشید، خوب شما نفر آخر هستید و از خودتون می خواهید سبقت بگیرید؟)
 مشخصتاً امروز روز شما نیست. شاید بتونید سوأل آخر رو جواب بدید. تمام سعی خودتون رو بکنید. آبروتون در خطره!!!
 
 سوأل سوم:
 پدر ماری، پنج تا دختر داره: 1-Nana 2- Nene 3- Nini 4- Nono. اسم
 پنجمی چیه؟
 
 پاسخ: Nunu؟
 نه! البته که نه. اسم دختر پنجم ماری هستش. یک بار دیگه سوأل رو بخونید.

شما چه نمره ای به خودتان میدهید؟!

ستارگان ؛ ناکامی ها و کامیابی ها

                                          ز نا امیدی بسی امید است

وودي آلن

کارگردان، تهيه كننده،‌نويسنده و هنرپيشه مشهور كه جوايز بسياري را در زمينه هنر سينما از آن خود كرده است،‌در زمينه توليد فيلمهاي متحرك در دانشگاه نيويورك سيتي و سيتي كالج نيويورك نه تنها موفق نشد بلكه جزو مردودين اين رشته بود. و همينطور در رشته زبان انگليسي در n.y.u نيز جزو مردودين بود.

 الكساندر گراهام بل

گراهام بل.‌مخترع تلفن، پس از اختراع خود نتوانست اختراع ويژه اش را به دنياي تجارت عرضه كند. او براي يافتن يك پشتيبان براي اجراي نقشه اش تحت فشار بسيار شديدي قرار داشت. در 1876 او به كمپاني بزرگ وسترن يونيون پيشنهاد داد كه  در ازاي دريافت صد هزار دلار، حقوق انحصاري اختراع ويژه اش را به آنان بفروشد! ولي جالب آنكه رئيس اين شركت بزرگ، پيشنهاد او را رد كرد و در حالي كه گراهام بل را با سوالات كوته بينانه خود تحت فشار قرار داده بود به او گفت: تو فكر مي كني اين اسباب بازي الكتريكي چه استفاده اي براي شركت مي تواند داشته باشد؟!

 وينستون چرچيل

مردي كه تا سنين بالا فقط عنوان شهروند پيش كسوت را، آن هم به دليل سنش داشت در سن 62 سالگي به مقام نخست وزيري رسيد. او به اندازه يك عمر كامل و تقريبا بطور دائم،‌در تلاش براي رسيدن به رتبه هاي بالا شكست خورد و در نهايت توانست به آنچه مي خواست برسد!

 كلينت ايستوود

هنرپيشه معروف فيلمهاي وسترن كه شهرت بسياري را در سينما از آن خود كرده است در ابتداي كارش نه تنها فرد مطرحي در اين رشته نبود بلكه آينده او توسط كمپاني هاي فيلمسازي، نااميدكننده پيش بيني شده بود و او را فردي مي ناميدند كه دندانهاي لب پريده دراد و سيب آدم (استخوان جلوي گلو)‌ او بيش از حد بيرون زده است و بيش از حد آرام حرف مي زند. اين تصوير او در ذهن كمپاني هاي بزرگ بود!

 آلبرت انيشتين

او در مقاطع تحصيلي خود بسيار ضعيف بود. در كلاس اول ابتدايي و امتحان ورودي دانشگاه پلي تكنيك زوريح رد شد! ولي در نهايت يكي از نامدارترين دانشمندان تاريخ شد!

 ويليام فالكنر

كسي كه در مقطع متوسطه تحصيلات خود رد شد و كارش فقط پرسه زدن در آمريكا و كانادا بود! او رشته هاي زيادي را امتحان كرد از جمله نام نويسي براي نيروي هوايي كانادا، سعي كردن براي ورود به دانشگاه، كار كردن بعنوان رئيس پستخانه كه در نهايت به خاطر آنكه سر كار و در وقت كاري، خود را به خواندن و مطالعه سرگرم مي كرد او را اخراج كردند!

سپس او نويسندگي را امتحان كرد و 5 كتاب تا سال 1930 نوشت ولي حتي از اين طريق هم موفق نشد تا خانواده خود را از نظر مالي تامين كند؛ ولي مايوس نشد. در نهايت در سال 1949 موفق به گرفتن جايزه نوبل در رشته ادبيات شد!

هنري فورد

هنري فورد بارها و بارها شكست خورد و تقريبا 5 بار ورشكست شد تا در نهايت موفق شد به آنچه در نظر داشت برسد.

جالب آنكه او در ساخت اولين ماشين دست ساز خود فراموش كرده بود دنده عقب را در ماشين تعبيه كند! در سال 1957 وقتي به ماشين ساخت خود مباهات مي كرد درهاي ماشين بسته نمي شدند و كاپوت ماشين هم باز نمي شد! رنگ ماشين پوسته پوسته شده بود و بوق آن گير كرده بود و به گونه اي بود كه فروشش غير ممكن بود! ولي بعدها توليدات او بسيار چشمگير و مشهور شد.

 

اميدها را مي توان افزود و بيمها را مي توان كاست. خداوند هميشه تجربيات جديد و شگفت انگيزي براي ما در پرده دارد. اغلب وقتي به نظر مي رسد كه همه چيز به انتها رسيده و شب به تاريك ترين حد خود نزديك شده، ‌خداوند معني متفاوتي را برايمان رقم مي زند و معناي اين انتها،‌شروعي تازه است و بشارت دهنده آنكه نور در راهست زيرا كه روش هاي او با روش هاي ما فرق دارد! اگر او بخواهد در انتهاي نااميدي ها،‌اميدواري عظيمي در انتظارست.